Welkom!

Onze naam heeft een historische betekenis. Een kogge is een middeleeuws schip, dat in de gouden eeuw regelmatig IJlst bezocht om zijn handelswaar te laden of te lossen. De Kogge van nu laat uw kind meevaren op weg naar het voortgezet onderwijs. De bemanning bestaat uit enthousiaste en ervaren zeelui, die uw kind op een juiste wijze en met zorg begeleiden op deze reis.

In dit filmpje laten kinderen van De Kogge de school zien!

Time flies when you're having fun
De inhoud van ons onderwijs is na de opname van dit filmpje (in 2019) niet echt veranderd. De kinderen hebben het nog steeds erg naar de zin en zijn allemaal ondertussen wel een paar jaartjes ouder geworden. Zo hebben we ook al weer veel zaken veranderd: in 2021 zijn we officieel een Daltonschool, nieuw meubilair in de Daltonkleuren, geen computers meer achterin de klassen, elk kind een eigen iPad, een andere directeur en locatiecoördinator, het mini-leerplein voor de onderbouw is ingericht, Gearhing is op 1 januari 2022 gefuseerd met Odyssee en nu zijn we KyK: Krêft yn Kollektyf.